قرص ب کمپلکس

قرص ب کمپلکس ,قرص ب کمپلکس ایرانی,قرص ب کمپلکس خارجی,قرص ب کمپلکس برای چاقی صورت,قرص ب کمپلکس ایران هورمون,قرص ب کمپلکس چه فوایدی دارد,قرص ب کمپلکس باکاناسان,قرص ب کمپلکس یوروویتال,قرص ب کمپلکس در بارداری

قرص ب کمپلکس

توضیحاتی در مورد قرص ب کمپلکس

ب کمپلکس به مجموعه ویتامین های ب گفته می شود. تعداد ویتامین های ب 8 عدد و عبارتند از: ویتامین B1(تیامین)، ویتامین B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین)، B5(اسید پانتوتنیک)، B6(پیریدوکسین)، B12(کوبالامین)، Folic Acid(اسید فولیک) و Biotin(بیوتین). قرص ب کمپلکس حاوی تمامی ویتامین های ب می باشد.عوارض جانبی زیادی ندارد و چون محلول در آب است به راحتی قابل دفع است.در بعضی موارد، حساسیت غیر طبیعی به فشار یا لمس و سفتی عضلانی در محل تزریق(پس از تزریق عضلانی)، برافروختگی عمومی، بثورات جلدی و خارش با مصرف این فراورده مشاهده شده‌است. در موارد خاص نیز همراه با تپش قلب و مشکلات کبدی و تغییر در سوخت و ساز بدن ( به خاطر انرژی زا بودن آن )می باشد. در این مطلب از سایت جسارت به خواص و عوارض و بهترین زمان مصرف قرص ب کمپلکس خارجی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص ب کمپلکس

ویژگی مهم این ویتامین این است که ویتامین های گروه ب از مهمترین مواد مغذی مورد نیاز بدن بوده و نقش های بسیار مهمی ایفا می کنند. ب کمپلکس برای فعالیت مغز و حافظه، سیستم اعصاب مرکزی، تولید آنزیم ها و برخی از هورمون ها، تولید گلبول های قرمز و سایر اجزا خون، هضم و جذب مواد غذایی و تبدیل آن ها به انرژی، مقابله و کنترل استرس، سلامت پوست و موها و موارد دیگر مورد نیاز می باشند. ویژگی های کپسول ویتامین ب کمپلکس یوروویتال ، کمک به حفظ سلامت و عملکرد سیستم عصبی و اعصاب بدن کمک به درمان علایمی مانند استرس، اضطراب و افسردگی کند کردن روند از دست دادن حافظه با افزایش سن مورد نیاز جهت تشکیل سلول های خونی تقویت و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مورد نیاز جهت تبدیل غذا به انرژی . ویتامین های گروه B در بدن منافع بسیاری دارند از قبیل: – افزایش رشد و تقسیم سلولی که به ویژه در مورد گلبول های قرمز خونی موجب جلوگیری از کم خونی می گردد. – کاهش خطر سرطان پانکراس که این نوع سرطان یکی از کشنده ترین انواع شناخته شده می باشد. – همه این ویتامین ها در آب محلول بوده و در تمام بدن انتشار می یابند. – افزایش و تقویت میزان متابولیسم و سوخت و ساز در بدن – تقویت و افزایش سلامت پوست و قدرت عضلانی – افزایش سلامت سیستم ایمنی و دستگاه عصبی . تیامین یا ویتامین B1 نیز در تبدیل کربوهیدرات ها به انرژی موثر است. همچنین برای عملکرد طبیعی قلب، سیستم عصبی و عضلات ضروری است. نیاسین (B3) یکی دیگر از این ویتامین ها است که در دستگاه گوارش، پوست و اعصاب نقش دارد. همچنین در تبدیل غذا به انرژی نیز اهمیت دارد. ریبوفلاوین یا ویتامین B2 در کنار سایر ویتامین های این گروه عمل می کند. این ویتامین جهت رشد بدن و تشکیل گلبول های قرمز خون ضروری بوده و در آزاد کردن انرژی از کربوهیدرات ها نیز شرکت دارد. اسید پانتوتنیک (B5) و بیوتین (B7) نیز دو ویتامین مهم از این گروه هستند که جهت رشد لازمند و به بدن در تجزیه و مورد استفاده قرار دادن غذاها کمک می کنند. ویتامین B6 به سیستم ایمنی در تولید آنتی بادی کمک می کند. آنتی بادی ها در محافظت از بدن در مقابل بسیاری از بیماری ها شرکت دارند. این ویتامین برای انجام طبیعی عملکرد اعصاب و در تشکیل گلبول های قرمز خون نقش دارد. فولیک اسید (B9) به همراه ویتامین B12 به بدن در تجزیه، استفاده و تولید پروتئین های جدید کمک می کند. این ویتامین ها در تشکیل گلبول های قرمز خون و سنتز DNA نقش دارند. DNA حامل اطلاعات ژنتیکی می باشد. فولیک اسید (B9) همچنین در رشد بافت ها و عملکرد سلول ها کمک می نماید. مصرف مقادیر مناسب فولیک اسید (B9)، قبل از بارداری و پس از آن می تواند در جلوگیری از تعدادی از نقایص تولید مثلی شامل اسپینا بیفیدیا (Spina Bifida) موثر باشد. ویتامین B12 مانند سایر ویتامین های گروه B در متابولیسم اهمیت دارد. این ویتامین نیز در تشکیل گلبول های قرمز خون و تقویت سیستم عصبی مرکزی نقش دارد.

علائم کمبود ویتامین ب

ویتامین های ب(ب کمپلکس) جز ویتامین های محلول در آب بوده یعنی در بدن ذخیره نمی شوند و نیاز است از طریق تغذیه و یا به شکل مکمل غذایی بطور روزانه آن ها را دریافت کنیم، البته به غیر از ویتامین B12 که در کبد ذخیره می شود. کمبود هر یک از ویتامین های ب عوارض وعلائم گسترده ای را به همراه دارد به عنوان مثال کمبود اسید فولیک و ویتامین ب12 منجر به کم خونی، کاهش انرژی بدن، سرگیجه، ضعف و سایر مشکلات می گردند. علائم عمومی کمبود ویتامین های ب عبارتند از: کاهش انرژی بدن و خستگی زودرس، ضعف عضلات، کاهش حافظه و قدرت یادگیری، کج خلقی، ریزش مو، بی خوابی، تحریک پذیری، عدم کنترل استرس و مواردی دیگر

عوارض کمبود ویتامین ب

کمبود شدید و مزمن ویتامین های ب حتی می تواند سبب بروز مشکلات جدی و کشنده گردد به عنوان مثال کمبود ویتامین B1 سبب بروز بیماری بری بری می شود در این بیماری سیستم اعصاب تخریب می گردد و اگر درمان صحیحی صورت نگیرد به مرگ فرد ختم می شود و یا کمبود شدید ویتامین B3(نیاسین) موجب بیماری پلاگر می گردد، در گذشته بیماری پلاگر در بین مردمانی که بخش اصلی تغذیه آن ها از ذرت و دچار سو تغذیه و کمبود ویتامین ب3 بوده مشاهده می شده است. البته امروزه به ندرت کسی دچار بیماری بری بری و یا پلاگر می شود مگر در مناطق کاملا محروم مانند بخش هایی از آفریقا که انسانها دچار فقر و سو تغذیه شدید می باشند.

موارد مصرف قرص ب کمپلکس

کپسول ب کمپلکس یوروویتال حاوی انواع ویتامین های گروه B است. موارد مصرف : تقویت و حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک به حفظ سلامت و عملکرد سیستم عصبی و اعصاب بدن مورد نیاز جهت تبدیل غذا به انرژی کمک به درمان علائمی مانند استرس، اضطراب و افسردگی مورد نیاز جهت تشکیل سلول های خونی کند کردن روند از دست دادن حافظه با افزایش سن ویتامینهای گروه B دسته ای ازویتامینهای محلول در آب می باشند که دارای ویژگیهای مشترک بوده، به همین دلیل تحت عنوان یکسان ب کمپلکس تقسیم بندی می شوند.

ویتامین های قرص ب کمپلکس

تامین کننده نیاز روزانه بدن به انواع ویتامین های گروه ب دارای بالاترین میزان از ویتامین های گروه ب در مقایسه با فرآورده های مشابه در بازار دارویی ایران . B complex دارای چه ویتامین‏هایی است؟ هشت ویتامین در این گروه وجود دارند که شامل: ویتامین B1 (تیامین)، ویتامین B2 (ریبوفلاوین)، ویتامین B3 (نیاسین)، ویتامین B6 (پیریدوکسین)، ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)، ویتامین B9 (اسید فولیک)، ویتامین B12 (کوبالامین) و ویتامین B7 (بیوتین) است. اثرات ویتامین B complex بر بدن چیست؟ باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، سوخت و ساز، رشد سلول‏ها و درست عمل کردن سیستم عصبی می‏گردد. این ویتامین باعث حفاظت میلین (پوشاننده سلول عصبی) نیز می‏شود. به طور کلی ویتامین B complex باعث افزایش انرژی بدن، سلامت پوست و عضلات می‏گردد.

خواص و کاربرد قرص ب کمپلکس

– ترکیبی کامل برای افراد دارای مشاغل سنگین و پراسترس می باشد – مکمل منحصر به فرد برای رژیم های غذایی و دوران نقاهت بعد از بیماری – مکملی مناسب برای زنان باردار و شیرده – پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از کمبود ویتامین B12 و اسید فولیک – کمک به رشد و سلامت نوجوانان – حاوی Special Yeast (مخمر غنی شده) که جذب ویتامین ها را تا چندین برابر افزایش می دهد. – به شکل کپسول نرم، که بلعی آسان و جذبی بیشتر دارد. – تنها ب-کمپلکس حاوی ویتامین B12، اسید فولیک، بیوتین، پانتوتنات و مخمر غنی شده در ایران – بدون ایجاد مشکلات ناشی از تزریق آمپول های ویتامین ب-کمپلکس برطرف کننده نیاز بیماران می باشد.

قرص ب کمپلکس چیست

گروه ویتامین های B، دسته بسیار مهمی از ویتامین های محلول در آب هستند که نقش های کلیدی در بدن ایفا می کنند. این ویتامین ها برای سلامتی بدن در تمام گروه های سنی لازم و ضروری می باشند. یکی از مهم ترین وظایف ویتامین های گروه B کمک به تأمین انرژی بدن است، از این رو باعث شادابی و افزایش توان بدنی می شوند. با وجود رژیم های غذایی نامناسب و استرس های زندگی امروزی B-Complex باکاناسان با توجه به ترکیب ایده آلی که از آن برخوردار است، تضمین کننده سلامت و شادابی بیماران شماست. این محصول حاوی ترکیبات زیر است : ویتامین های B1,B2,B3,B6,B12، پانتوتنات، بیوتین، اسید فولیک و مخمر غنی شده (Special Yeast)

آمپول و قرص ب کمپلکس

تحقیقات نشان داده است که تزریق ویتامین ب کمپلکس بسیار موثرتر از انواع قرص یا کپسول یا شربت آن است. تزریق آمپول ب کمپلکس (B complex) می‏تواند باعث افزایش انرژی گردد. تزریق آمپول ب12 (B12) نیز برای درمان کم خونی مفید است. ولی بایستی تزریق این آمپول‏ها، با تجویز و تحت نظر پزشک صورت گیرد تا از عوارض احتمالی آنها مصون بمانیم

تزریق ب کمپلکس

تحقیقات نشان داده است که تزریق ویتامین B complex بسیار موثرتر از انواع قرص یا شربت آن است. زیرا وقتی ویتامین B complex را به صورت قرص مصرف می‏کنید، سیستم گوارشی، اسیدیته معده و آنزیم‏ها بر ساختمان این ویتامین ضربه وارد می‏کنند. اما در صورت تزریق، این آنزیم‏ها و اسیدیته معده نمی‏توانند ضربه‏ای وارد کنند و اثر بهتری بر سلامت خواهد داشت. تزریق ویتامین B complex می‏تواند باعث افزایش انرژی گردد. همچنین می‏تواند خستگی ناشی از تخریب اعصاب، دیابت، سیاتیک، زنگ زدن گوش، استرس، بیماری‏های مزمن و طولانی‏مدت، کمبود ویتامین B12 و … را از بین ببرد.مضرات تزریق آمپول B complex چیست؟ درد مفاصل، ادم، تپش قلب، تهوع، اسهال، مشکلات کبدی و تغییر در سوخت و ساز بدن. کمبود ویتامین‏های گروه B در هنگام بارداری برای جنین می‏تواند مضر باشد (مخصوصا کمبود اسید فولیک). لذا خانم‏های باردار باید در خصوص مصرف ویتامین‏های گروه B با پزشک خود مشورت کنند. چگونه آمپول B complex را تزریق می‏کنند و محتویات آن چیست؟ ویتامین 100B complex ، را داخل ورید و یا داخل ماهیچه تزریق می‏کنند. یک میلی لیتر از ویتامین 100B complex دارای 100 میلی گرم ویتامین B1، 5 میلی گرم ویتامین B2، 2 میلی گرم ویتامین B6، 2 میلی گرم ویتامین B5، 100 میلی گرم ویتامین B3 می باشد. در آمپول B complex، مقداری فسفات سدیم، الکل بنزیل و هیدروکلریک اسید نیز وجود دارند. هیدروکلریک اسید برای تعادل مقدار PH بدن لازم است. چه موقع از آمپول B complex می‏توان استفاده کرد؟ در تب، سوختگی‏های شدید، بارداری، بالا بردن سوخت‏وساز بدن، تخریب لوله گوارش، بیماری‏های مزمن، بیماری پرکاری تیروئید، بیماری دستگاه گوارش، مصرف‏کنندگان الکل و کمبود ویتامین‏های گروه B می‏توان از این ویتامین استفاده کرد. این ویتامین مخصوصا برای ورزشکاران، کودکان، گیاه‏خواران و بالغین بیشتر از 50 سال استفاده می شود. ویتامین B complex تزریقی، مستقیما جذب خون می‏شود. این نوع نیز در bypass، در مواقعی که فرد نمی‏تواند جذب داشته باشد، استفاده می‏شود.

قرص ب کمپلکس شرکت باکاناسان

قرص ب کمپلکس شرکت باکاناسان(Bakanasan): این محصول ساخت کشور آلمان است و مقدار ویتامین های ب موجود در هر قرص آن برابر با مقدار نیاز روزانه یک فرد بالغ (RDA-Recommended Dietary Allowance)است، از اینرو مصرف آن برای اکثر افراد مناسب است چون حاوی مقدار کمی از ویتامین های ب کمپلکس می باشد. دوره معمول مصرف این قرص جهت کمک به تامین ویتامین های ب 3 ماه و روزانه 2 قرص می باشد یک عدد همراه با صبحانه و یک عدد همراه با ناهار. این قرص ب کمپلکس برای کسانی که دچار کمبود ویتامین ب12 می باشند مناسب نیست زیرا تنها حاوی 1 میکروگرم ویتامین ب 12 است که مقدار بسیار ناچیزی است.

قرص ب کمپلکس شرکت یورو ویتال

کپسول ب کمپلکس شرکت یورو ویتال(Eurho Vital): این محصول نیز ساخت کشور آلمان است، مقدار ویتامین های ب کمپلکس موجود در آن به طور قابل توجهی بیشتر از قرص باکاناسان و از مقدار نیاز روزانه یک فرد بالغ نیز بیشتر است و مکملی مناسب برای کسانی است که دچار کمبود ویتامین های گروه ب می باشند. طریقه مصرف آن روزانه یک کپسول بعد از غذا است و دوره مصرف معمول آن 2 ماه می باشد.

قرص ب کمپلکس شرکت نوتری فورس

قرص بالانس ب کمپلکس شرکت نوتری فورس(Nutri Force): این محصول تولید کشور آمریکا است و حاوی ویتامین های ب به میزان توصیه شده برای یک فرد بالغ در روز می باشد. دوره معمول مصرف قرص نوتری فورس روزانه یک عدد به مدت 3 ماه می باشد. ویتامین های ب جز ویتامین های محلول در آب می باشند و مازاد آن ها از طریق ادرار به راحتی دفع می شود اما همواره قبل از مصرف هر گونه مکمل غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

مکانیسم اثر قرص ب کمپلکس

جبران کمبود ویتامین ب در بدن.این فراورده حاوی ویتامین‌های محلول در آب است که تقریباً هر یک به عنوان کوآنزیم اساسی در متابولیسم پروتئین، کربوهیدرات یا اسید چرب عمل می‌نماید. در ضمن این ویتامین توسط نیکوتین و کافئین به سرعت سرکوب می شود.

بیشتر بخوانید : قرص بیسموت ♥ قرص پاراستامول ♥ قرص پردنیزولون ♥ قرص پروپرانولول قرص پروپرانول