هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

کلمات کلیدی

آنتی بیوتیک ها برای عفونت ریه

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵ ق.ظ

آنتی بیوتیک ها برای عفونت ریه

ریه به ریه ها رانده می شود و موجب تورم کیسه های هوا کم در ریه ها می شود. در این شرایط، کیسه های هوا سیال و آلوده می شوند و اولین چیزی که اتفاق می افتد، سرفه همراه با خلط و خلط است، اما تب، لرز و ضعف نفس نیز در پی این علائم رخ می دهد. چندین نوع از باکتری ها، ویروس ها و قارچ ها می توانند باعث ایجاد پنومونی در انسان شوند. پنومونی، بسته به شدت و علت بیماری، می تواند یک بیماری مضر، شدید و حتی تهدید کننده حیات باشد. عفونت های ریه در نوزادان، کودکان و افرادی که بیش از 65 سال سن دارند و همچنین افرادی با مشکلات مانند ضعف سیستم ایمنی بدن، عفونت های جدی تر و خطرناک تر هستند، اما خوشبختانه آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد ویروسی جدید قادر به درمان انواع مختلف پنومونی هستند. قوی ترین آنتی بیوتیک ریه: اغلب افراد مبتلا به کمبود ایمنی یا کودکان، نوزادان و افراد بالای 65 ساله دارای خطر بالاتری از ابتلا به عفونت های ریه هستند اما خوشبختانه داروهای ضد ویروسی و آنتی بیوتیک های قوی برای درمان آن وجود دارد. که می تواند بسیار موثر باشد هنگامی که یک پنومونی به ریه می افتد، کیسه های هوایی کوچک در ریه ها متورم می شوند و در این حالت کیسه های هوا با مایعات و عفونت پر می شوند و اولین چیزی که در این وضعیت رخ می دهد برای یک فرد سرفه می کند. این با خلط و خلط همراه است، اما بعد از تب، لرز و تنگی نفس نیز ایجاد می شود. این عمل، آغازگر بومیونی در افراد مختلف است که می تواند به عنوان ویروس ها، قارچ ها و باکتری ها شناخته شود. این بیماری می تواند خفیف یا شدید باشد که به شدت وابسته به علت بیماری است.
چه چیزی برای عفونت ریه بخوریم؟

مهمترین نکته در نظر گرفتن مقدار انرژی دریافتی است. نیاز کالری بیمار برای عفونت ریه به علت تب و افزایش متابولیسم افزایش می یابد. از سوی دیگر، با توجه به کاهش اشتها، مصرف غذا کاهش می یابد، بنابراین بیمار در مرحله حاد بیماری باید از کالری کم و باال برای تامین کالری استفاده کند. بسیاری از سوپ های خانگی دارای این ویژگی هستند و اگرچه آنها رقیق شده اند، کالری آنها با سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی و مواد پروتئینی مانند گوشت و طعم ها مانند کرم افزایش می یابد. این سوپ ها نیازی به جویدن ندارند و اغلب می توانند به بیماران داده شوند. استفاده از مایع برای این بیماران به دلیل تب و تورم دستگاه تنفسی ضروری است، میزان زیادی از آب دفع می شود و جایگزینی آن بسیار مهم است. از سوی دیگر، به دلیل ترشحات تنفسی عفونی و بیش فعالی، این بیماران دچار تنفس می شوند و از طریق سرفه برای تخلیه این ترشحات باید مایعات مناسب مصرف شود. بهترین منبع برای تامین مایعات بدن آب است. اگر بیمار نتواند طعم و درجه حرارت آب را تحمل کند، می تواند از چای لیمویی نیز استفاده کند. البته، شیر را می توان با طعم های مانند عسل مصرف کرد.
علائم عفونت ریه

 سیستم تنفسی به دو قسمت تقسیم می شود: بالا و پایین. اگر یک عفونت رخ دهد در هر یک از این دو قسمت، آن را همان بخش نامیده می شود. دستگاه تنفسی فوقانی شامل بینی، گلو، حنجره و تراشه است. دستگاه تنفسی پایین تر شامل ریه ها و اجزای آنها می شود. ریه شامل برونش، برنشیل و آلوئول است. آسپیراسیون ریه (یا آسپیراسیون، آسپیراسیون) به معنای ورود هر گونه سیال، ترشحات از جمله بزاق، خلط و بدن سفت و سخت توسط دم ریه به دستگاه تنفسی است. این مواد می تواند شامل شیر مادر در طول تغذیه، استفراغ در فرد بیهوشی، آب در فرد غرق شده یا یک شی کوچک (مانند بذر عدس) است که به سیستم تنفسی مکیده می شود. آسپرین به طور مستقیم خطر مرگ را به خطر نمی اندازد، اما به دلیل عدم وجود یا کمبود اکسیژن (هیپوکسی) و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت ریوی (پنومونی)، عواقب آن به طور عمده خفگی می شود.
درمان عفونت های ریه در کودکان

اگر مطمئن نیستید که آیا نوزاد شما از عفونت ساده یا سرماخوردگی رنج می برد، اگر علائم سرماخوردگی یا سرفه همچنان ادامه دارد، در اغلب موارد ممکن است کودک کم خونی شدید یا تورم داشته باشد، علائم کم خونی در طول زمان بهبود می یابد، اگرچه اگر متوجه شوید که کودک شما از بیش از حد طبیعی است، با پزشک مشورت کنید. اگر متوجه شوید که فرزند شما دارای علائم زیر است، باید بلافاصله و بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. دریافت کنید: • اشتهای کودک به شدت کاهش می یابد و کمتر از نصف معمول مصرف می کند

  • ناصر رذایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی